コンデナスト・ジャパン 中期経営計画実現に向けた、組織変更および人事異動のお知らせ-Condé Nast Japan Announces Organizational and Personnel Changes Toward the Realization of its Medium-Term Management Plan

2018.11.07 - CONDÉ NAST JAPAN

コンデナスト・ジャパン(東京都渋谷区、社長兼職務執行者 北田淳)は、2019年度からの中期経営計画の実現に向け、新たな経営ヴィジョンを発表し、2018年11月7日付で、以下の組織変更および人事異動を行いましたことを、お知らせいたします。

中期経営ヴィジョンとして、「We are an Inspiring Content and Experience Maker. 我々はプレミアムかつ刺激的なコンテンツと経験を創り提供する集団である」を掲げ、経営計画の5つの柱を発表しました。
  ビジネスの多様化に対応すべく、弾力性のある組織構造改革を行い、人材、ビジネス開発、消費者調査などへの積極投資をおこなうことで、多様化し複雑化するクライアントの皆様のニーズに的確に対応するベストパートナーを目指します。

<コンデナストジャパン中期経営計画>
●経営ヴィジョン
We are an Inspiring Content and Experience Maker.
我々はプレミアムかつ刺激的なコンテンツと経験を創り提供する集団である

●5つの柱
1. 日本のマーケットにおける最強のデジタルアセットを構築し続け、ベストなデジタルソリューションをクライアント及び顧客に提供する。
2. コンテンツマーケティングビジネスを拡大する。
3. インフルエンサービジネスを開発する。
4. エクスペリエンスマーケティングビジネスを強化する。
5. 消費者をターゲットとした新規サービス開発を行う。

<組織変更>
●新設
「経営企画室」の設置
当社の経営及び事業戦略の策定・実行を目的に、「経営企画室」を新設いたします。
社長直轄組織として、直面する経営課題への対応はもとより、コンデナスト・インターナショナルとも連携しながら
当社の将来のあるべき姿を踏まえた戦略策定と実行を行い、中長期にも安定的な成長を実現して参ります。

●拡張
「コンテンツ マーケティング グループ」の拡張
ますます高まるクライアントの皆様のコンテンツマーケティングニーズに応えていくための専門チーム「コンテンツ マーケティング グループ」を拡張します。 傘下に、コンテンツマーケティング及びクリエイティブサービスを提供する各ブランドの専門チーム「VOGUE STUDIO」「GQ STUDIO(仮称)」「WIRED STUDIO(仮称)」を配置します。

●再編
「コミュニケーション・デザイン・センター」 「オーディエンスグロース チーム」の再編
マーケティングにおけるコミュニケーション手法が多様化し、かつ重要性が高まることに伴い関係部門を再編し、下記部門について名称変更を行います。

新)コミュニケーション デザイン センター 旧)マーケティング コミュニケーション部
新)オーディエンスグロース チーム  旧)セントラル オーディエンス デベロップメント チーム

「コミュニケーション・デザイン・センター」は、特別な“経験”を開発し、PRやイベント、リサーチ、インフルエンサーからの発信などを通して消費者及びクライアントに提供して参ります。 傘下に「Social Talent Agency」及び「Experience team (Event)」 を設置します。 オーディエンスグロース チームは、オーディエンスデータとCRMの連携により、顧客の一元化(シングルソース化)を推進し、クライアントからのターゲティングニーズにお応えいたします。

<人事異動・役職変更> (2018年11月7日付)
『VOGUE JAPAN』『VOGUE WEDDING』『VOGUE GIRL』『GQ JAPAN』の発行人、アソシエイト・パブリシャーを変更いたしました。

平石 敬晴:
新)『VOGUE JAPAN』『VOGUE WEDDING』『VOGUE GIRL』 発行人 兼ビジネスソリューション担当副社長 
旧)『VOGUE JAPAN』『VOGUE WEDDING』『VOGUE GIRL』 アソシエイト・パブリッシャー  兼ビジネスソリューション担当副社長

山鳥 宜裕:
新)『GQ JAPAN』 発行人  
旧)『GQJAPAN』 アソシエイト・パブリッシャー

藤代 聖彦:
新)経営企画室 統括ディレクター 兼コンデナスト・ヴィデオ 統括ディレクター 
旧)コンデナスト・ヴィデオ 統括ディレクター

櫻木 裕之:
新)『VOGUE JAPAN』 ビジネスソリューション部エグゼクティブ 兼『VOGUE GIRL』 アソシエイト・パブリシャー 
旧)『VOGUE JAPAN』 ビジネスソリューション部エグゼクティブ 兼『VOGUE GIRL』 シニア・エグゼクティブ


Premium digital publisher Condé Nast Japan (address: Shibuya-ku, Tokyo; President Jun Kitada) announces its new management vision and the implantation of a number of organizational and personnel changes (detailed below) effective today, from November 7, 2018, with the aim of realizing the goals of its medium-term management plan, which begins in fiscal 2019.

Based on our medium-term management vision—”We are an inspiring content and experience maker. We are a group that creates and provides premium contents and experiences filled with excitement.”—we are announcing a management plan that rests securely on five pillars. In today’s diversifying business environment, we are carrying out powerful organizational structural reforms and making aggressive investments in human resources, business development, consumer surveys, etc., with the aim of remaining the best partner for our clients by precisely responding to their incresingly broadening and complexifying needs.



●Management Vision
We are an inspiring content and experience maker.
We are a group that creates and provides premium contents and experiences filled with excitement.

●The Five Pillars
1. To continue to build the strongest digital asset lineup in the Japanese market and provide our clients and customers with the best digital solutions
2. To expand content marketing business
3. Develop the influencer business
4. To strengthen the experience marketing business
5. To develop new services targeting consumers


●Newly Established Departments
Establishing a Corporate Planning Office: We are newly estabilshing a Corporate Planning Office with the aim of formulating and executing Condé Nast Japan’s management and business strategy.
As an organization under the direct control of the president, as well as in coordination with Condé Nast International, we will formulate and implement strategies based on the company’s future vision as well as addressing the management challenges we face and realizing stable growth over the medium to long term.

●Extended Departments
Extending a Content Marketing Group: We are setting up a specialized team to respond to our clients’ steadily increasing content marketing needs.
Under this umbrella, we will establish specialized teams for each of our brands, namely VOGUE STUDIO, GQ STUDIO (tentative name) and WIRED STUDIO (tentative name), which will offer content marketing and creative services.

●Reorganization
Reorganization of the Communication Design Center and the Audience Growth Team: In line with the increasing importance of marketing and the diversifying range of communication methods employed, we are reorganizing the relevant departments and changing their names as follows.

New name)Communication Design Center Old name)Marketing Communication Department
New name)Audience Growth Team Old name)Central Audience Development Team

The Communication Design Center will develop special “experiences” and will provide them to consumers and clients through PR, events, research, messages from influencers, etc. The Social Talent Agency and the Experience team (Events) will be established under the umbrella of the Communication Design Center.
The Audience Growth Team will promote customer unification (single source) by linking audience data and CRM to more accurately respond to targeting needs of our clients.

(effective November 7, 2018)
The following changes are being made to the publishers and associate publishers of VOGUE JAPAN, VOGUE WEDDING, VOGUE GIRL, and GQ JAPAN.

Yoshiharu Hiraishi:
New)VOGUE JAPAN, VOGUE WEDDING, VOGUE GIRL Publisher and Business Solutions Vice President
Old)VOGUE JAPAN, VOGUE WEDDING, VOGUE GIRL Associate Publisher and Business Soluions Vice President

Yoshihiro Yamadori:
New)GQ JAPAN Publisher
Old)GQJAPAN Associate Publisher

Kiyo Fujishiro:
New)Director, Head of Strategy & Development, Corporate Planning Office, and Director, Head of Condé Nast Video
Old)Director, Head of Condé Nast Video

Hiroyuki Sakuragi:
New)VOGUE JAPAN Business Solutions Department Executive and VOGUE GIRL Associate Publisher
Old)VOGUE JAPAN Business Solutions Department Executive and VOGUE GIRL Senior Executive

PDF File
CNJPR_2018005 2018組織変更_Final
CNJPR_2018005Organizaltional Change_Final_E